Szatnia składa się z systemu ruchomych szafek o dowolnej ilości i panelu sterującego. Istnieją dwa sposoby ustawienia: wolnostojące oraz wbudowane w pomieszczenie. W pierwszym przypadku szafki są zestawione w okrąg, obudowany panelami, które można okleić spersonalizowaną grafiką. W drugim przypadku możliwe jest wykorzystanie dowolnego pomieszcznia gdzie panel sterujący jest wbudowany w ścianę. Szatnia obsługiwana jest bezpośrednio przez klientów, którzy do pustej szafki mogą zdeponować swoją odzież wierzchnią- potwierdzeniem jest wydruk z kodem EAN/QR. Odbiór zdeponowanej odzieży następuje po zeskanowianiu kodu- elektronika sterująca w ciągu kilkunastu sekund podstawi klientowi właściwą szafkę.

 

Szatnia samoobsługowa – dwa sposoby konfiguracji dla każdego obiektu

Szatnia samoobsługowa może zostać zaprojektowana na dwa sposoby – jako system wolnostojący lub wbudowany w pomieszczenie. W wersji wolnostojącej szafki zestawione są w okrąg i obudowane panelami, które można dowolnie okleić np. grafiką z logo obiektu, instrukcją lub materiałami promocyjnymi. To rozwiązanie idealne do przestrzeni otwartych. W opcji wbudowanej panel sterujący jest zintegrowany z powierzchnią ściany, a same szafki rozmieszczone wewnątrz dostępnego pomieszczenia – taka forma sprawdza się doskonale tam, gdzie istnieje już przeznaczona przestrzeń na szatnię.

Oba warianty łączy jedno: pełna automatyzacja procesu. Szatnia automatyczna eliminuje konieczność zatrudniania personelu do obsługi rzeczy osobistych, pozwala zaoszczędzić czas i poprawia doświadczenie klienta. Co ważne, system wyposażony jest w wizualny interfejs, który prowadzi użytkownika krok po kroku przez proces korzystania z szatni – dzięki temu nie są potrzebne dodatkowe wyjaśnienia ani obecność pracownika.

Zarządzanie i bezpieczeństwo – automatyzacja obsługi klienta w praktyce

Dzięki zaawansowanemu oprogramowaniu, każda szatnia samoobsługowa rejestruje wszystkie operacje: czas zdeponowania i odbioru, numer szafki, datę oraz unikalny numer transakcji. System kontroluje również tzw. stan techniczny – dzięki czemu obsługa techniczna natychmiast dowiaduje się o potrzebie serwisu, braku papieru czy błędzie działania. To nie tylko zwiększa bezpieczeństwo i przejrzystość procesu, ale też ułatwia zarządzanie całą infrastrukturą. Systemy tego typu doskonale wpisują się w strategię takiego rozwiązania jak automatyzacja obsługi klienta, której celem jest odciążenie personelu, przyspieszenie obsługi i eliminacja błędów ludzkich. Wdrożenie szatni automatycznej pozwala zredukować koszty operacyjne i poprawić logistykę nawet w godzinach szczytu.

 

Szatnia automatyczna i więcej od Fitnet

Oprócz tego, że w ofercie posiadamy taką opcję jak szatnia automatyczna, gwarantujemy także inne kompleksowe rozwiązania dla klubów i obiektów sportowo-rekreacyjnych. Sercem całego systemu jest program do zarządzania klubem sportowym, który integruje działanie szatni, wejść, rezerwacji i płatności. Uzupełnieniem oferty są infokioski, umożliwiające klientom samodzielne sprawdzenie grafiku, wydruk biletu czy zarządzanie rezerwacją oraz systemy parkingowe, które mogą być zintegrowane z kartami dostępowymi używanymi w szatni.

 

Szatnia automatyczna jako element nowoczesnego ekosystemu zarządzania obiektem

Szatnia automatyczna jest integralnym elementem spójnego ekosystemu automatyzacji, który nie tylko zwiększa efektywność działania obiektu, ale również znacząco poprawia komfort korzystania z jego infrastruktury. To jedno z wielu rozwiązań, dzięki którym obsługa klienta w klubach sportowych przenosi się na nowy, cyfrowy poziom. W połączeniu z systemami rejestracji wejść, rezerwacji zajęć, płatności oraz kontrolą dostępu do parkingu tworzy kompleksową strukturę zarządzania obiektem. Takie podejście umożliwia pełną kontrolę operacyjną, eliminuje błędy obsługowe, skraca czas obsługi i zapewnia klientom pozytywne doświadczenia już od pierwszego kontaktu z infrastrukturą obiektu.